راهنمای افتتاح حساب بانکی دانشجویی در کانادا

دسته بندی: عمومی

2022/01/14


آیا از یک دانشگاه کانادایی پذیرش گرفته اید و امسال به این کشور مهاجرت می کنید؟ این راهنمای مفید نحوه انتخاب بهترین حساب بانکی را برای شما شرح می دهد.

اگر در حال رفتن به دانشگاه در کانادا هستید، یکی از مهم ترین چیزهایی که باید قبل از ورود به آن رسیدگی کنید، حساب بانکی است. بسیاری از بانک های کانادایی معاملات عالی برای دانشجویان ارائه می دهند و همچنین می توانند در مورد مدیریت پول و بودجه مشاوره خوبی به شما ارائه دهند. چه دانشجوی بین المللی یا داخلی در کانادا باشید، ادامه مقاله را بخوانید تا به شما کمک کند بهترین حساب بانکی را برای خود پیدا کنید.

1. انتخاب بانک

بانک‌ های زیادی در کانادا وجود دارد، بنابراین بهترین راه برای محدود کردن گزینه ها این است که به آنچه بانک‌ های مختلف به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند نگاهی بیندازید (جدول مفید ما را در زیر ببینید). اکثر حساب‌ های بانکی در کانادا از هزینه ‌های ماهانه برای دانشجویان چشم‌ پوشی می‌ کنند و مزایایی مانند سیستم امتیازدهی یا تخفیف در حساب ‌های پس‌ انداز ارائه می‌ دهند.

مهم است به خاطر داشته باشید که در کانادا، هر بار که از خودپرداز بانکی که متعلق به کارت شما نیست، استفاده می کنید، از شما هزینه تراکنش دریافت می‌شود، بنابراین یک راه خوب برای انتخاب بانک این است که ببینید کدام دستگاه ‌های خودپرداز در محوطه دانشگاه یا نزدیک به شهر شما هستند.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که بانک شما چه چیزی به شما ارائه می دهد. همانطور که در بالا ذکر شد، بانک ها معمولاً حداقل یک پیشنهاد یا پاداش برای ثبت نام با آنها ارائه می کنند. در نظر بگیرید که کدام یک از این آفر ها برای شما جذاب‌ تر یا مفید تر است. برخی از بانک ها بر اساس برنامه تحصیلی که در آن تحصیل خواهید کرد، تخفیف های خاصی ارائه می دهند، بنابراین همیشه ارزش بررسی واجد شرایط بودن هر یک از آنها را دارد.

به این فکر کنید که آیا می خواهید یک کارت اعتباری credit card یا حساب پس انداز savings account باز کنید. اگر هر کدام را در نظر می گیرید، در نظر گرفتن آنچه بانک ها می توانند در این زمینه ها به شما پیشنهاد دهند، راه خوبی برای محدود کردن انتخاب های پیش روی شما است.

2. انتخاب حساب

دو نوع حساب بانکی در کانادا وجود دارد: حساب های جاری checking accounts و حساب های پس انداز savings account.

حساب جاری checking accounts: این حساب به شما امکان می‌ دهد هر چند وقت یکبار که می‌خواهید پول را واریز و برداشت کنید. معمولاً وقتی حساب جاری باز می‌ کنید، یک دسته چک و یک کارت نقدی debit card نیز دریافت می‌کنید. اکثر دانشجویان بین المللی برای پرداخت هزینه های زندگی خود در حین تحصیل در کانادا فقط باید یک حساب جاری باز کنند. در صورتی که به این علاقه دارید، ممکن است بتوانید از طریق حساب جاری خود کارت اعتباری credit card دریافت کنید.

حساب‌ های پس‌انداز savings account: این حساب درواقع جای مناسبی برای جمع‌ آوری پول در طولانی‌ مدت است. برخی از دانشجویان اگر مشغول به کار هستند یا می‌ خواهند برای مسافرت یا مواقع اضطراری پس ‌انداز کنند، ممکن است یکی از این نوع حساب ها را باز کنند.

 

بورسیه های تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین المللی

هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه های کانادا

مقایسه بین کانادا و آلمان برای ادامه تحصیل

مقایسه بین کانادا و امریکا برای ادامه تحصیل

دانشگاه های کانادا با اپلیکیشن فی رایگان برای دانشجویان بین المللی!

تاثیرات کرونا بر ویزای دانشجویی کانادا

 

3. تفکیک حساب های بانکی

بانک ‌های بسیاری در کانادا وجود دارد، با پیشنهادات جذاب و زیاد. بنابراین ارزش دارد در مورد مناسب ‌ترین حساب بانکی برای خود تحقیق کنید. در ادامه، نگاهی به برخی از بانک ‌های بزرگ و آفرهای آنها انداخته‌ ایم تا ببینیم چه چیزی به دانشجویان ارائه می‌دهند.

 

Extras

Monthly fee

Account name

Bank

Student budget calculator, mobile banking, BMO alerts, $70 cash bonus when opening an account, perks for medical and dental students

Plus plan – $0

Premium plan – discounted monthly fees

Student bank account

BMO

Receive $60 when opening a new account based on criteria, unlimited transactions, bonus savings for graduates, thousands of ATMs and branches, special bank account for medical or dental students

$0

CIBC Smart for Students

CIBC

Receive $60 when opening a new account based on criteria, receive a rebate on RBC Royal bank credit cards, no minimum balance,

$0

RBC Student Banking

RBC

Unlimited transactions, earn rewards on debit transactions, SCENE rewards, Scotia rewards, online and mobile banking, $60 welcome fee when opening a new account

$0

Student Banking Advantage Plan

Scotiabank

25 transactions per month, online and mobile banking, $75 bonus, no minimum balance

$0

TD Student Chequing Account

TD Bank

Various cash bonuses for transferring money abroad, opening a bank account and paying bills among others, free ATM withdrawals in Canada

$0

HSBC Canada Newcomers Programme

HSBC

Discounts depending on field of study, credit cards and a personal line of credit, up to $100 signing up fee

$0

Student Bank Account

National Bank

 

همچنین بانک‌ های کوچک‌ تر یا منطقه ‌ای مانند Canadian Western Bank و Laurentian Bank وجود دارند، بنابراین همیشه ارزش این را دارد که بررسی کنید کدام بانک‌ ها به دانشگاهی که در آن تحصیل می‌ کنید نزدیک ‌تر هستند و چه چیزی می‌توانند به شما ارائه دهند. تعدادی از بانک‌ های آنلاین نیز حساب ‌های بانکی دانشجویی عالی مانند Tangerine و Simplii Financial را ارائه می‌دهند.

 

4. نحوه افتتاح حساب بانکی

اگرچه باز کردن حساب بانکی از طریق تلفن یا به صورت آنلاین امکان پذیر است، اما اگر دانشجوی بین المللی هستید، در صورت بروز هر گونه مشکل، باز کردن حساب خود به صورت حضوری آسان تر است. هنگامی که برای افتتاح حساب خود به بانک مراجعه می کنید، به دو مدل ID بعلاوه یکی از موارد زیر نیاز دارید:

  • پاسپورت
  • نامه پذیرش
  • مجوز تحصیل
  • مجوز موقت (IMM Form 1442, 1208, 1102)
  • گواهینامه رانندگی کانادا یا آمریکا
  • کارت شناسایی دولت کانادا
  • تراول چک

این الزامات ممکن است بین بانک ‌ها کمی متفاوت باشد، بنابراین مطمئن شوید که قبل از رفتن به بانک‌ موردنظرتان به چه مدارکی نیاز خواهید داشت.

 

 


دیدگاه کاربران